Poikkeuksellisesti joulunaikaan tarjoamme 25.11.2024 jälkeen tehdyille tilauksille palautusoikeuden 10.1.2025 saakka.
Haluatko palauttaa tuotteen? Se käy helposti.
Jos tilaamasi tuote ei jostain syystä olekaan sopiva, voit huoletta lähettää sen meille takaisin. Muistathan kuitenkin pari juttua.
Aloitetaan ihan yleisellä ja iloisella lakiasialla: Sinulla ja kaikilla muillakin verkkokaupoissa asioivilla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus syytä ilmoittamatta peruuttaa verkkokaupasta tilattu tuote 30 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.
Sinun tulee kuitenkin ilmoittaa yksittäisen tuotteen tai kokonaisen tilauksen peruuttamisesta esimerkiksi kirjeellä, sähköpostilla (hello@maiafamily.fi) tai täytetyllä palautuslomakkeella, jonka toimitat meille yhdessä palautettavien tuotteiden kanssa. Muistahan mainita syyn palautukselle – myös mailitse tai kirjeellä palautuksesta ilmoitettaessa.
Voit tulostaa palautuslomakkeen TÄSTÄ.
ÄLÄ JÄTÄ PAKETTIA NOUTAMATTA
Vaikka tulisit tilauksen jälkeen katumapäälle, älä jätä pakettia noutamatta, sillä se ei vastaa tilauksen peruutusta. Jos noutamatta jäänyt pakettisi palautuu meille ilman peruutusilmoitusta, joudumme pakkaus-, lähetys- ja laskutustyön vuoksi pidättämään palautettavasta summasta 15 euron käsittelykulun.
NÄIN PALAUTAT TUOTTEESI
Voit veloituksetta vaihtaa tai palauttaa joko osan tai kaikki tilaamistasi tuotteista. Varmistathan vain, että ne ovat alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia eli käyttämättömiä, ehjiä ja puhtaita. Jos tuotteet eivät vastaa myyntikuntoista, pidätämme oikeuden hylätä palautukset. Tämä on siis tärkeä juttu.
Kun palautat tai vaihdat tuotteita, täytä huolella oheinen palautuslomake ja liitä se palautuksen yhteyteen. Jos et voi tulostaa lomaketta, älä huoli – kirjoita tällöin palautuksen mukaan vapaamuotoinen viesti, josta selviävät nimesi ja yhteystietosi, tilausnumero, palautettavien tuotteiden tuotenumerot sekä oma tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten.
Palautettavat tuotteet tulee pakata niiden omaan kuljetuspakkaukseen tai muulla vastaavalla, kestävällä tavalla.
Jos teet palautuksen Postin kautta, kerro, että kyseessä on Martinex Oy:n asiakaspalautus ja ilmoita sopimustunnus 646551.
Mikäli taas palautat tuotteesi Matkahuollon kautta, käytä Martinex Oy:n asiakaspalautuskoodia 9524767.
Verkkokaupan varastolta noudetut paketit palautetaan Postin tai Matkahuollon toimipisteeseen yllä mainittujen ohjeiden mukaan.
MAKSUN PALAUTAMME PIAN
Palauttamiesi tuotteiden hinnan korvaamme sinulle mahdollisimman pian sen jälkeen, kun olemme vastaanottaneet tuotteet täytetyn palautuslomakkeen kera. Palautamme maksun tilauksellasi käytetylle maksutavalle.
Huomioithan kuitenkin tämän: Jos alkuperäisen tilauksesi summa on oikeuttanut veloituksettomaan toimitukseen, mutta palautatkin osan tuotteista ja kokonaissumma jää näin alle veloituksettoman toimituksen rajan, lisäämme tilaukselle toimituskulut 4,50 €. Vähän monimutkainen tapahtumaketju, mutta selkeä käytäntö. Eikö vain?
ENTÄ REKLAMAATIOT?
Jokaisella verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myymistään tuotteista. Omamme me kannamme ilolla, sillä haluamme, että olet aina tuotteisiimme tyytyväinen.
Jos siis huomaat Ma-ia Family -tuotteessa valmistus- tai materiaalivirheen, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, niin pääsemme käsittelemään asian suoraan sinun kanssasi. Se on helpointa.
Tuotteen normaalista kulumisesta, virheellisestä käsittelystä tai hoito-ohjeiden laiminlyönnistä johtuvista vahingoista emme kuitenkaan voi vastata – ne kun eivät ole osa omassa valvonnassamme olevaa tuotantoprosessia, vaan elämää.
Kaikki mahdolliset reklamaatioasiat pyrimme aina ratkaisemaan sopuisasti yhdessä sinun kanssasi. Jokaisella on kuitenkin oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen sitä tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
Siinä taisikin olla kaikki. Löysithän kaipaamasi tiedot? Jos jokin jäi askarruttamaan, olemme mieluusti apunasi osoitteessa hello@maiafamily.fi
Päivitetty 15.10.2021 Raisiossa